Sahabat

http://www.mybannermaker.com
Graphics

18 Jun 2011

Aerobik yang enjoy...

Pagi  ni bila  bangun  tido , badan  rasa  lain macam  sikit...sakit2,,,lenguh...berat  sekali  nak  bangun.Tetapi  memandangkan  hari  ni  adalah  hari  bekerja, so  gagahkan  diri  untuk  bersiap ...** alangkah bagusnya  kalau jadi  surirumah  sepenuh masa kan** ( berangan  untuk sekejap ).

Sebenarnya ,  malam  tadi  saya  rasa  amatlah  boring  dan  jemu  sangat  untuk  menggunakan  mesin kat  gym  itu..upbike , treadmill , crosstrainer dan  alat2  lain  tu  rasa sungguh  menjemukan...Susah  hampir  6  bulan  saya  menggunakan  alat  yang  sama  selama  5x  dalam  seminggu...boringkan..

Kadang-kadang  terfikir  untuk  stop  je  tapi  risau  nanti  berat  tak  boleh  dikawal dan  saya  lagi  susah  hati  kalau  kilo  makin  bertambah. Lagipun, saya  dah  rasa  banyak  perubahan  setelah  saya  melakukan  aktiviti  kecergasan  di sini. Badan  rasa  ringan  dan  aktif. Sakit  tapak  kaki  yang  saya  alami  sebelum  ini  sudah berjaya  di atasi.Begitu  juga  lutut  saya  yang  bermasalah  sebelum  ini  sudah  ok  sangat2..mesti  teruskan  juga...mesti buang  rasa  JEMU..

So, dengan  jiwa  yang  inginkan  variasi  dan perubahan, saya  join  aerobik . **  sebelum ni saya  jadi  member gym  saje**. Lagipun malam  tadi  tak  penuh  sangat  lantai  aerobik mungkin  ramai  yang  ada  agenda  masing2 ..Malam  tadi  aerobik  more  pada  belly  dance dan  fleksibiliti. Step  pun  tak  susah sangat  nak  ikut. Mula-mula  tu  agak  kelaut  jugak la  sebelum  dapat  rentak  he heh...Lagipun  irama  padang  pasir  dan  bollywood  tu  bukan  saya  punya  jiwa sebelum  ni..jadi  lambat  sikit  dapat  feel...and  then  after  1 hour, memang  lencun  baju  dan  enjoy  sesangat...

Aerobik ni  sebenarnya bagus dan  takde lah  boring macam  pakai  mesin tapi hasil dari  carian  gugel  saya, jumlah  kalori  yang  dibakar dari aktiviti  aerobik lebih kurang 450 - 500 kalori  kalau memang buat betul2. Pakai mesin crosstrainer  boleh  capai 700 kalori  dan  lebih dalam  masa  1  jam tu...

p/s : tak boleh JEMU  kalau nak KURUS!!!! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan