Sahabat

http://www.mybannermaker.com

10 Okt 2011

Di manakah nilai kasih sayang...??


Laporan  dari  Harian  Metro hari  ni , seorang kakak kandung sanggup membelasah adik sendiri sehingga maut hanya kerana  emas  kepuyaannya  yang digadai  tidak  dapat ditebus  balik.

Sedih  dan terharu saya  membaca  berita  macam ni.Adik beradik yang mempunyai talian  darah sanggup bertelagah hingga sampai tahap membunuh  demi kerana harta dan  wang.

Di manakah nilai kasih sayang mereka?
Antara adik beradik  sepatutnya saling  membantu sesama sendiri dan bertolak ansur  dalam menyelesaikan apa jua masalah.

Setau saya, gadaian akan selamat selagi  kita tetap membayar upah  simpannya.Dan  gadaian juga boleh dilanjutkan tempohnya.Sesiapa yang terlibat dalam gadaian mempunyai masa untuk membayar balik nilai gadaian.Hanya kes  yang sengaja  tak mau  bayar saje yang sampai pada  tahap kena lelong.

2 ulasan:

  1. Ya Allah.. dunia skrg ni dah macam2 kan.. adik beradik pun sampai snggup membunuh.. sebenarnya benda ni blh diselesaikan.. jika kita bertindak menggunakakn akal yg waras.. tk leh ikut nafsu sgt...

    BalasPadam
  2. itula..sedih sgt baca kisah mcm ni..

    BalasPadam