Sahabat

http://www.mybannermaker.com
Graphics

17 Feb 2011

My Menu...

Buat pengetahuan uols, saya  sekarang  cuba  seimbangkan menu  diet  saya  sebaik mungkin.Buat   masa  ini  saya  cuba  minimizekan  karbohidrat  dalam  menu  harian saya  dan  lebihkan  protein , sayur  dan buah-buahan.

Menu  breakfast  : 2 biji  telur  rebus  tanpa  kuningnya.( kalau terlampau  lapar , saya cuma  makan  1  biji je  yang  kuningnya. 1 cawan teh hijau.kadang  saya  ambil 4 sudu teh horlick yang dimakan tanpa  dibancuh.


Menu  lunch : 2 biji  tauhu dan buah-buahan. Kadang-kadang  bila  keluar  makan  saya  akan  makan  lauk  sahaja  dan  sayur. Nasi  saya  cuba  elakkan. 1 cawan  air  suam.


Menu  dinner : Buah-buahan, salad.Kadang-kadang saya  bakar  daging  burger yang rendah  karbohidrat dan dimakan bersama  salad.Saya juga  kadang -kadang ada  ambil 1 - 2  sudu nasi  atau  mee dari pinggan  anak  apabila  teringin  sangat  nak merasa  nasi...

Saya  akan  pastikan  saya  minum  banyak  air  putih , paling  kurang  2  liter  satu  hari. Dari  dulu  saya  memang  kuat  minum  air  putih  dan  tidak  mengambil  minuman  bergas atau  bercaffein.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan