Sahabat

http://www.mybannermaker.com
Graphics

3 Jan 2011

Azam baru ku...kurussssssssssss sikit..

Tahun  2011 sudah  menjelma.. semua  orang  akan  sambut  tahun  baru  dengan  azam  yang baru. Mana2  azam  yang  tak  mampu  dicapai  tahun  lepas  akan  di carry  forward  pada  tahun  ini. Bagi  yang  telah  mencapai  matlamat, alhamdulillah.....syukur   dengan  apa  yang  dikurniakan  oleh Allah.

Bagi  saya, saya  memang  tidak  ada  cita2  yang  tinggi cuma  sedan-sedan  saje..Apa  yang  saya  mahu  di dalam  hidup  saya adalah  kesihatan  saya  , suami  dan  anak-anak yang  baik, rezeki  yang  mencukupi untuk  keselesaan  kami  sekeluarga dan  dapat  membahagiakan  mak  dan  ayah selagi  termampu....

Memandangkan  penghujung  bulan  Disember 2010, saya  telah  menjalani  pemeriksaan  kesihatan dan  mendapati  tahap  kolestrol  saya  yang  semakin  tinggi ditambah  pula  dengan  BMI  yang sentiasa  maju  ke depan, saya  telah  berazam  untuk  cuba  menurunkan   berat  badan  saya supaya  berada  di tahap   normal  dan  dapat  menurunkan  tahap  kolestrol  dalam  darah  saya.

Pada 02.01.2011 , berat  badan  saya  secara  rasminya  adalah 66.40kg  dengan  ketinggian 155cm  sahaja. Sudah  tentu  saya  telah  masuk  di dalam  kategori  terlebih sudah  berat  badan..Bila  teringat  balik  zaman  saya  sebelum  kahwin dan  ketika  awal  perkahwinan  saya  memang berada  di dalam  kategori  normal  dan  ssslimmmm  saje. Berat  saya  sekitar  53kg sahaja. Setelah  bersalin  anak  ke 3, berat  saya  telah  naik  dengan  maju  sekali  sehingga  sekarang  mencecah  66.40kg !!!!!  Bayangkan  betapa banyaknya  lemak-lemak   yang  tak  diperlukan  bertempek  di badan  saya ni...aduhaiiiii  tak sanggup den nak  bayangkan....lebih  dari 10kg tu.....

Bersambung......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan