Sahabat

http://www.mybannermaker.com
Graphics

5 Jan 2011

Aku dan Gym

Malam  tadi, selepas  Maghrib, terus  pecut  pergi  ke  Gym....he  hee....tengah  semangat  berkobar-kobar  mahu  kurus  ni. Disebabkan  malas  nak  bersoal  jawap  banyak2 , saya bawak je   budak2  sekali .Saya  ingatkan  mereka  bawa  bahan  bacaan  sendiri  untuk  hilangkan  boring. Faham 2  ajela  budak2  ni, bila  dah  boring boleh  menyebabkan  kita  naik  angin  satu  badan.Sebelum  naik  ke  Gim, saya  dah  pastikan  mereka  makan  dan  kenyang dan  pesan supaya  jangan  buat  perangai. Huhh  susah  memang  susah  untuk  pastikan  mereka  pegang  pada  janji....tapi  apa  nak  buat , Anak sendiri !!!

Gim  saya  dan hubby  bersebelahan je, dah  memang nya  owner yang  sama kan....jadi  saya  cuma  alas  perut  dengan  makan  jagung  rebus  setengah  batang  je  dan  bawak  air  teh  Herbalife...sejak  akhir2  ni  saya  makin  rajin  dan  tekun  sekali  dengan  minuman  ni.  he  he...  mahu  kurusss  kan....

Mula2  saya  guna  bicycle dengan  pilihan  mode  masih  di tahap  No. 1 ( kategori  yang  paling  senang  la ). Saya  awal2  dah   mention  kat  trainer  kat  situ , my  objektif  adalah  untuk  KURUS  kan BADAN  yang  dah OVERWEIGHT  ini..Bila  dia  dah  tau  senang sikit  buat  pilihan. Setelah  mengayuh  hampir  30 minit, saya  berjaya  kurangkan  100 kalori..badan pun  dah  berpeluh  dan  saya  rasa  ok  sangat..Then  saya  cuba  pakai  treadmill  pulak. Speed  utk  weight loss  antara  1 - 4  sahaja. So  memandang kan  saya  ni  beginner, so  pilihan  speed  saya  hanyalah  no.2..Saya  lakukannya  selama  40 minit  dan  berjaya  kurangkan  kalori  sebanyak  140 sahaja...Selepas   stop, saya  rasa  sedikit  pening pening  lalat  sikit  dan  saya  berehat  sekejap  sambil  minum  air  teh  Herbalife ....Setelah  agak  ok, saya  buat  mesin  Norditrek (  betul  ke  ejaan  mcm  tu entah  ) mesin  ni  function dia  more  pada  paha . punggung serta lengan  dan  sisi badan.Memang  sesuai  dengan  fizikal  saya  sekarang..  hu huuuhhh....bila  la  nak  abis  lemak2  saya  ni....Saya  hanya  mampu  lakukan hanya  10  minit  sahaja  sebab  anak2  dah  mengantuk  dan  dah  start  buat  perangai.....so  saya  pun  stop  dulu  sambung  lain  kali......................

bersambung.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan