Sahabat

http://www.mybannermaker.com
Graphics

15 Dis 2010

Full medical check up

Kali  ini  saya  ingin  menulis  tentang  pemeriksaan kesihatan  .Sebenarnya  minggu  lepas  saya  telah  memberanikan  diri  untuk  membuat  full  blood  test. memang  sblm  ni  saya  rase  takut  sesangat  nak  buat  medical  check up.Entah  kenapa  saya  tak buleh  bg  reason  yang sesuai tapi yang  pasti saya  rase  mcm  takut  untuk  serah  diri  kat  doktor  untuk  ambil  darah. Lucu  kan...Pada  07.12.2010, saya  pergi  ke  klinik  sorang2 dan  masuk  keje lambat skit .Nasib  saya  baik  kerana  saya  menjadi  first  patient  kat  klinik  tu.Saya  agak  berdebar2  jgk  mase  tunggu  nama  dipanggil. Duk Dak...  dup dap...  Setelah nama dipanggil  saya pun  masuk...


" Ada apa  maslh nie..." Dokter tanya.
" Saya  nak buat  full  blood  test ni  doktor " ceh...   saya direct  je  ckp  kat dokter tu. 
" Kenapa  ? ada  masalah  apa2  ke "
" Entah  la  dokter .Saya  tak pernah  buat lg..dan  saya  ingin  tau  apa masalah  saya  sbb  bla..bla..bla...."
"ok.. skjp  ye..saya ambk darah "
"Sakit  ke  tak ni  dokter ?  saya fobia   bab2  mcm  ni....sbb tu  saya tak pernah buat blood test sblm ni "

Sebenarnyer  tak  de  lah  sakit  pun  bila  ambk  darah  tu.5 ml  je  pun..tapi  sebab  saya  fobia  bila  tgk  dokter  pegang  jarum  tu  yang  buat  muka  berkerut  skt..skjp  je  dah  siap. Kemudian  dokter  bg  satu  bekas  untuk  ambk  air  kencing untuk  urine  test  sekali.

So  saya buat  urine  and blood  test  sekali. Cuma  tak der  buat  X-ray  sahaja.RM 85.00 sahaja. 
Result  dalam  masa  1 minggu.

Dah  selesai , satu  hal  pulak saya  nak  kena  bersabar  tunggu  result. Risau  pun  ade sebenarnya....tapi  saya  dah  nekad...walau  ape  pun  saya  akan terima  apa  saje  keputusannya.

Pray   for  the  best & Prepare  for  the  worst....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan