Sahabat

http://www.mybannermaker.com
Graphics

4 Dis 2010

Diet.....Aerobik ....Gim....Supplement...

Semalam  saya  telah  terbuka  hati  untuk  memijak  mesin  penimbang di Pasaraya.Sebelum ni  saya  memang  fobia  bila  melewati  mesin  penimbang  ni  sebab saya  memang  dah  tau  badan  saya  asyik  menambahkan  berat  je...aduhaiiiiiiiiii.....risau nyer  saya.Pada   03.12.2010  diisytiharkan  berat  saya  telah  mencecah  65kg  dengan  ketinggian  hanya 155cm. BMI  saya sekarang 27.1 ( kategori  terlebih berat badan). Sepatutnya  dengan  ketinggian  saya yang  tak berapa  tinggi  ni, maksimun  berat  60kg  sahaja. Saya  sudah terlebih berat  sebanyak 5kg.Seluar  jeans  saya  bersaiz 32  huhhh..... Cubalah  korang  bayangkan.....betapa  banyak nyer  lemak  dan  selulit  yang  melekat  pada  badan  saya.. Saya  mesti  kurangkan paling  kurang 10kg. Saya harap  sangat untuk  turunkan sehingga 15kg..oh Tuhan...tolonglah  saya.... 


Saya  telah  menanam satu  azam  untuk  kurangkan pengambilan  nasi dan lebihkan buah-buahan  dan  sayur di dalam  menu  harian  saya. Waktu  weekdays, saya  akan  sediakan  bijirin  slimmax  dari  Sendayu  Tinggi yang mengandungi  fiber, saya  juga  pastikan  meminum  teh  dari  Herbalife tiap- tiap hari.Satu  sudu  teh  bersama 2000ml  air putih.Saya  juga  membeli slimming  set dari  Avon  yang  mengandungi singlet, panty  dan trunk. Begitu  tinggi  sekali  harapan  saya  untuk  membuang  lemak berlebihan  di badan  saya.Saya  gagahkan  diri  untuk  membuat  poco-poco seminggu  2x dan menggunakan  bola  aerobik di rumah.Saya amat  berharap  dapat  kurangkan 2kg  sebulan....tetapi  secara  berterusan  dan  tidak  akan  naik  balik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan