Sahabat

http://www.mybannermaker.com
Graphics

15 Dis 2010

Akhirnya....result pun keluar....

Setelah  menunggu  dalam  debaran..akhirnya  saya  beranikan  diri  untuk  mengetahui  keputusannya.....
Jeng....  jeng  ........jeng........

" Awak  punya  result keseluruhanya  ok  cuma..........tahap  KOLESTROL  jahat  memang  agak  tinggi  dan  ASID  URIK  jugak  tinggi..awak  kena  kontrol  makan  seafood  dan  juga  berprotein....bla...bla...bla...." dokter  bacakan  aku  result  yang  kalau  aku  tgk  memang  tak  faham  apa apa....

Kesimpulannya :  Saya  memang  tak  sangka  mengalami  tahap  kolestrol  dan  asid  urik  yang  amat  tinggi dan tidak  mempunyai  antibodi  untuk Hep B. Sebab  itulah  saya  selalu  mengalami  sakit  kepala  dan  pening pening  yang  agak  teruk  tetapi  bila  cek  tekanan  darah  memang  normal  dan  tidak  ada  masalah  kencing  manis.Saya  juga  mengalami  sakit  di tapak  kaki  yang  teruk  hinggakan  sampai satu  ketika   saya  perlu   minta  MC  dari  dokter  sebab  tak  boleh  hendak  berjalan..Asid  urik  terlampau  banyak  sehingga  melebihi  tahap  normal  bagi  lelaki.Dokter  juga  memberi  saya  ubat  untuk  gout ...

So  saya  cadangkan  saudara saudari  yang  rasa2  mempunyai  masalah  kesihatan  tetapi  apabila  jumpa  dokter, tekanan darah  dan  tahap  glukose  dalam  darah  normal, buat  la  full  blood  test  dan  urine  test.......at  least  kita  tau  masalah  kesihatan  kita pada  peringkat  awal  dan  boleh  membuat  langkah-langkah  pengawalan dan  pengawasan   yang  sesuai...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan