Sahabat

http://www.mybannermaker.com
Graphics

23 Nov 2010

skincare..skincare...

Sudah  agak  lama  saya  tinggal  blog   ni sampai  dah  bersesawang  jadinyer.. Kadang-kadang  bila  datang mood  malas  tu  memang susah  nak dihalau ...hu hu.. Lagilah  sekarang  ni  saya menghadapi   masalah kulit muka yang agak  teruk.Sekarang  sedang  mencari  produk yang  sesuai  dengan  kulit  muka  seiring  dengan  pertambahan usia.Semenjak  dari  usia  remaja  , saya  tidak  pernah  menghadapi  masalah kulit  muka.Sekadar  jerawat  timbul  sebiji  dua  sebelum   period  tu  biasa la then  1  week after  dah  ok  tanpa  meninggalkan  parut  jerawat, Tetapi  semenjak  usia  semakin  bertambah  ni, macam-macam  masalah  pulak  ada.Kulit  menjadi  tidak  sekata, kusam dan  kadang-kadang  rasa    gatal-gatal  pada   kulit  muka. Antara  produk  yang  pernah  saya  cuba  ialah Natasya set  biasa  dan  gold, Bio  Essence, Olay  Total Effect , Safi , Safi gold  dan CNI .Bila  saya  bertukar  produk, satu  bulan  pertama  nampak  ok  tetapi  selepas dua tiga  bulan  mesti  timbul  masalah.Saya  pun  pelik  kenapa  jadi  macam  ni..Kulit  muka  saya jenis  normal  dan  kadang-kadang sedikit  kering.Waktu  malam saya kurang  pakai  krim  malam  kerana  saya  lebih suka  pakai bedak  sejuk  walaupun  macam  old  fashioned  tetapi  sebelum  ni  kulit  saya  tidak  banyak masalah.Tapi sekarang   tone kulit macam tak sekata pulak...sedih nyer.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan