Sahabat

http://www.mybannermaker.com

17 Jun 2013

Monday Blues ????

Monday blues ??

Pagi ni on the way datang keje, DJ radio tiba-tiba sebut isu monday blues. Kenapa mesti ada monday blues, bukan tuesday blues, wednesday blues or friday blues?



Apa sebenarnya Monday Blues tu???

Apa tang saya faham selama ini ,monday blues tu lebih kurang perasaan tak seronok untuk pergi kerja atau pun sekolah jugak la kan. Anak2 biasa nyer kalau hari isnin macam sedikit liat nak bangun pagi kan. Mungkin sebab 2 hari dah cuti boleh bangun lewat.

Pada saya, hari Isnin adalah hari yang agak sibuk selain hari Jumaat. Mungkin permulaan minggu jadi kena recall balik apa yang telah berlaku minggu lepas.

Mungkin jugak keletihan disebabkan oleh  aktiviti ketika hujung minggu. 

Walau apapun alasan, tanggungjawap mesti dilaksanakan dan tidak wajar menggunakan pelbagai alasan untuk menutup kelemahan diri samada dari segi emosi mahupun fizikal. 

Kerja itu satu ibadat. 



1 ulasan:

  1. sebab dh 2 hari cuti, tapi saya masa kerja dulu..hari2 blues..sbb malassss, hehehe

    BalasPadam