Sahabat

http://www.mybannermaker.com
Graphics

3 Jul 2011

Alat senaman saya

Salam sejahtera semua

Hari ni, saya  ingin  berkongsi  alat senaman yang saya biasa  gunakan kat  rumah. 


Tali skipping
Mula-mula  dulu  , 10x lompat  dah  semput..hu hu..
tali skipping ni dah hampir 3 tahun dah tau..


fitness ball
biasanya  saya  guna  masa  tengok  tv dgn  famili  dan  
masa  malas  nak  lompat2...bola  ni pun dah hampir 3  tahun  usianya.
tengok tu...kreatif  yg amat my kids sampai kat bola  ni pun nak lukis  macam2..


dumb bell 2kg saje..
sudah hampir 2 tahun dah barang ni..saya  guna  untuk  tone kan balik otot  bawah  lengan.
senang  je  guna  benda  ni cuma  kena  ikut step  yang  betul  je...sambil  tengok  tv  pun  boleh..
Sebelum  beli  ni saya  gunakan 2 biji botol mineral  water 500ml, tapi ringan sikit la...  


workout  dvd
ini je koleksi  buat masa ni...biasanyer  anak2 akan join sekali...
planning  nak cari DVD belly dance  pulak lepas  ni...mula2 boring tapi sekarang dah enjoy..he he..

So far,  saya tak  ada beli mesin senaman kardio seperti treadmil , cross trainer  atau stationery bike.Peralatan  ni  saya  guna  kat  gym  saje.lagipun alat-alat tu memerlukan  ruang untuk disimpan..stor  kat rumah tak cukup nak menampung alat2 tu semua..


SELAMAT BERSENAM..:)

7 ulasan:

  1. waahh...menarik tu :) dah lama x skipping. agak2 boleh tak ummi nak skipping sebab ummi baru 2 tahun bersalin secara bedah

    BalasPadam
  2. Salam Abah Yie & Ummi Na,

    sy tak ade xperience ceaser, so x dpt nak bg pendapat ttg tu...mgkn boleh buat senaman yang soft je dulu...jalan2 je pun bagus jugak sebenarnya janji kuar peluh..:)

    BalasPadam
  3. dah lama nk beli bola tu tk kesampaian lagi hehe

    BalasPadam
  4. bee...
    jom kita gelek-gelek sesama he3x

    BalasPadam
  5. bloghopping & t'singgah kt ur blog. Good job in losing weight.

    tolong jwb on behalf of tuan rumah those yg caesar boleh start exercise after 6 WEEKS, wear a good panty to hold all flabs :) I did it.

    bihun 4 dinner is not good klu nk loss weight. go for roti wholemeal Avoid all 3-in-1 (nesvita, nescafe) stuff coz the sugar & creamer content very high. Klu nk kecikkan bhgian bawah badan buat squat, steps (tangga) and skippig oso help

    goodluck, u can do it...

    BalasPadam
  6. workout dvd tu beli dkt mana?

    BalasPadam
  7. Salam, mana nak beli dumb bell ni..?

    BalasPadam